24 augusti

"Sekund möter sekund, men ingenting är meningen"

Ingenting är rättvist . Hela dagen har tillbringats Mats . Det var något
av de tuffade jag gjort så var det att sitta i klassrummet och försöka
hålla tillbaka tårarna . Men det var skönt att prata om det, jag tror att
vi alla behövde det . Lite senare tog vi fem bilar och åkte ut till platsen
där det hade hänt (där jag var igår) , det var väldigt känsligt . Fler frågor
kom upp om "hur kan det ha blivit såhär" . Vi la dit våra blommor och
vårt stora kort vi gjort till honom . Säger som Ida, detta var den längsta
skoldagen någonsin . Inte blir det bättre när man kommer hem och
får veta att ännu en har dött i närheten av Ramkvilla och hon var präst
i Ramkvilla . Jag kände inte henne så bra, men så mycket kan jag säga
som att hon var glad hela tiden . Positiv och framåt , en sån där toppen-
människa ni vet ? Hon hade en liten dotter på cirka ett år, det är hemskt.
Allt är så orättvist . Om det nu finns en Gud då , vart var här igår och idag?
Fikarast, semester, sovande eller bara upptagen? Något måste ha gjort
så dessa människor miste sitt liv . För Gud bryr sig väl mer om en bön
om att en människa ska överleva än en bön om att man vill vinna på
poker ? Jag hoppas verkligen du gjort det bra för dem där uppe...och
att du låter dem lyssna och se oss . Låta Mats se det vi gjorde till honom
på olycksplatsen, det som visar hur mycket vi faktiskt brydde oss om
honom . Linnea Gillsand sa något hemskt till mig idag "man undrar
ju bara vem som står näst på tur.." och då kände jag en riktigt klump
i magen . Så får det inte vara, det ska inte vara ett rullade tåg . Nu får
det fan inte hända något mer ! Så snälla, håll i era nära och kära...

Minns ni när jag berättade om prästen som besökte mig och ville att
jag skulle ta emot en bibel ? han får gärna komma tillbaka för jag har
endel frågor till honom nu..

Kommentarer
Postat av: Anonym

fy vad hemskt kände du han väl bodde han där du bodde?

hur dog prästen?:/

R.I.P

2009-08-24 @ 18:48:06
Postat av: Anonym

fy vad hemskt kände du han väl bodde han där du bodde?

hur dog prästen?:/

R.I.P

2009-08-24 @ 18:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0