godmorgon .

min klocka blev felställd redan igår, så vaknade en halvtimme tidigare
idag . Jag bryr mig inte. För det enda jag bryr mig om just nu är att vi nu
direkt på morgonen ska ha minnesstund för Mats, det är det enda jag
tänker på.. & jag vill väldigt gärna läsa/säga något . Men tror inte att jag
klarar det . Jasin och Stina hade isåfall hjälpt mig, men jag tror att vi
skulle gråta alla tre . Men det jag vill ha sagt ska jag få sagt, någon gång.
hoppas jag i alla fall . Ush, ni förstår nog inte hur jobbigt det är ? Att ha
något såhär jobbigt att tänka på hela tiden ? Visst går det att skratta, men
nästa sekund är den där igen. Sorgen, ilskan och det oförstårliga. Man
kommer nog inte ifrån den. Det känns både läskigt och ledsamt på samma
gång. Jag är rädd helt enkelt, och jag tror det är fler än jag som känner så.
Ingen vet exakt vad som hände eller vad som tänktes, vi vet bara hur allt
slutade, sagan slutade med sorg och orättvisa. Ingen, absolut ingen för-
tjänar något sånt här. Men att åka förbi olycksplatsen två gånger per dag
tycker jag inte gör det lättare. Jag har nästan missat min hållplats tre
dagar i rad nu bara för att jag inte kunnat släppa tanken på allt.

något som är fantastiskt är att se hur hela skolan berörs av detta, ALLA
bryr sig verkligen. Det kvittar ju om man inte kände honom, det kvittar ju
om man är ny sjua och gått på skolan tillsammans med honom i endast
tre dagar. Ni har ändå gjort en inverkan på hans liv på ett eller annat vis,
precis som han gjorde för oss. Så idag på minnesstunden borde ALLA
åter tänka tillbaka på ett minne med honom. Har man inget "socialt"
minne med honom tycker jag att man ska föreställa sig honom le, för
det var då han såg som absolut lyckligast ut. Nu tänker ni "jamen klart,
alla ser väl lyckliga ut när de ler" men ni ska veta att det var något spec-
iellt när han log. Det var inte bara läppar som log utan även ögon och
hela anstiktet. Jag ber er åter, håll i er och håll i era närmaste. åpuss<3

Kommentarer
Postat av: Berörd

Mycket kloka o fina ord från dig!!! Hoppas minnesstunden blir något fint och att ni alla tänker på Mats och, framför allt, hans familj. Alla mina tankar går till Landsbro skola idag

Var rädda om varandra!!!

2009-08-28 @ 10:26:10
Postat av: Alissa

Jättefint skrivet Elin!

Fatta hur hans föräldrar/släkt har det svårt & ni.

<3

2009-08-28 @ 15:58:52
Postat av: bella h

du är finast elin ..

din text va skit fin , jag älskar dig <3

2009-08-28 @ 17:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0