vila i frid Mats, vi tänker på dig .



pappa frågade mig innan vad det sista jag sa till dig var. Men jag minns inte det..
det enda jag riktigt minns är att du satt bakom mig i bussen till skolan i fredags.
Och helt plötsligt så nös du. och det var inte en nys, utan en till och sen ännu
en till. & högt nös du, som om du inte gjort det på flera år. Men jag bara stelnade
till och hoppades på att jag inte fått något som liknade spott på mig. men sen bara
skrattade jag lite för mig själv för att jag var töntig. Och nu inser jag hur illa töntigt det
var. Du hade kunnat kräkas över mig om du velat, för detta som hänt idag är så
hemskt så det inte går att beskriva. Det är sån otur, sån orättvisa och så onaturligt.
Det har tagit mig hela kvällen att faktiskt förstå att du aldrig mer kommer hoppa på
bussen uppe vid kyrkan längre, jag kommer inte få höra Jennika gnälla över att det
är trångt vid hennes skåp och jag kommer aldrig mer behöva höra killarna säga att
en plats där bak i bussen är upptagen . jag kommer helt enkelt aldrig mer att få se dig..
Det behövs inte mycket för att en sån här hemsk grej ska beröra folk, eller i alla fall folk
med hjärta. Jag kanske inte kände dig så väl. När vi pratade så pratade vi tyska. Eftersom
du kunde allt så ville jag lära mig av dig. Sen började vi skratta åt mitt val att kombinera
mina tyska meningar , de var ju alltid korrekta precis. Men sen rättade du mig, och jag lärde
mig något nytt. Men din kärlek till fotboll kunde man ju inte missa, och speciellt din kärlek till
Bayern Munchen . Så från och med idag så ska Bayern Munchen få ett fan till . Det är lilla jag,
det är väl det minsta jag kan göra för dig. Jag kanske inte är den första som bör uttala mig om
dig . Men detta var de minnen jag hade med dig och jag hoppas det räckte..jag kommer aldrig
att glömma detta. Hoppas du har det bra där du är Mats..

det är förjävligt . Bilden är från olycksplatsen. Jag, mamma och
Janina var där och tände ljus och plockade lite blommor . Det
blev fint och det kändes lite bättre efter det . Men ändå orättvist..

Kommentarer
Postat av: livet kan vara orättvist ibland:(

Fick utav en händelse syn på denna blogg o läste vad du skrivit. Måste säga att det var fint skrivet av dig.

Tänker på er ungdomar idag!!

Ta hand om varandra!!!

2009-08-24 @ 11:06:19
Postat av: livet kan vara orättvist ibland:(

Fick utav en händelse syn på din blogg o läste det du skrivit!

Måste säga att det var fina ord du skrivit ner!

Tänker på Er ungdomar idag och lova att ta hand om varandra!!!!

Kram

2009-08-24 @ 11:10:14
Postat av: Anonym

vem var det?:/

2009-08-24 @ 13:51:32
Postat av: Emelie

ad har hänt?;(<3

2009-08-24 @ 15:40:45
Postat av: Amanda

Jättefint sktivet! Usch livet är förjävla orättvist ibland och att förstå sig på all röra kan vara ett helvete! Kram & R.I.P

2009-08-25 @ 16:55:17
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elin, du skriver så fantastiskt! Det som hände var verkligen hemskt! Jag blev tårögd av inläggen du har skrivit om Mats. Jag känner ju inte dig så bra, men du verkar vara en underbar människa! På tal om Mats, jag hörde först bara att de var en tysk kille som gick på landsbro som hade dött. Men efter några dagar så fick jag reda på vem det va. Att jag faktiskt visste vem de var. Jag kände honom verkligen inte, men däremot red vi i samma ridgrupp för några år sedan. Usch jag fattar inte hur något sånt här kan hända! Kämpa på i alla fall Elin, ta vara på livet! Kram

2009-09-16 @ 19:57:47
Postat av: hannah

mitt namn förvann visst! de va i alla fall jag som skrev förra inlägget!

2009-09-16 @ 19:59:01
URL: http://metrobloggen.se/hannahfager

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0