en liten sömnig fundering .

hela landsbroskola sitter just nu och skriver
mycket fina saker om varandra på bilddagboken.
(det var ingen ironi, alla berömmer verkligen
varandra till 100 %) och då fick jag lite olika
kommentarer om att jag var mig själv och att
det var bra . Då tänker blonda Elin såhär "vadå,
vem ska man annars vara" i nästa sekund ber
jag om ursäkt och känner "hur kan jag säga så"
sen förstod jag det . Man försöker vara någon
annan . Visst har man hört det förut, men nu
för tiden används ord så mycket att de helt och
hållet förlorar sitt innehåll och värdighet . Men
då slog de mig hur folk försöker vara som andra.
Det behöver inte vara stora saker, det kan tex
bara vara att man följer ett mode från Hollywood,
eller börjar prata på ett visst sätt bara för att någon
tuffing gjort det. Man behöver inte göra stora
förändringar i sitt liv men man försöker ändå vara
någon annan. Men det finns både negativa och
positiva sätt med att försöka vara som andra.
och hur skulle man annars lära sig och utvecklas?
Men syftet som jag fick var nog att jag gör mitt och
inte hänger på någon annan? och det låter ju bra,
sen får man ju inte bli för ego heller . JOBBIGA !

jag tackar nu för mig och önskar er en god nattsömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0