jag är trött på er :)

Det finns folk i denna världen som inte har
något som helst självförtroende . Har man
inget självförtroende sänker man ofta andra
för att sedan kunna höja sig själv, visst det
fungerar kanske enligt dig. Men du får ganska
snart allt emot dig igen. Det är då sanningen
har kommit fram . Sanningen om allt du har
sagt, sanningen om hur du går bakom ryggen
på alla , med andra ord , sanningen om hur
osäker du är. Du tjänar inte pengar, du tjänar
inte vänskap, du tjänar inte förtroende . Vad
tjänar det då till ? du mår inte bra av det själv
heller, eller gör du det ? Trivs du med att alltid
snacka illa om folk, alltid ha någon att störa
sig på, alltid ha fiender ? Nee, just det . Du
får ju oftas inte reda på vad folk säger om dig,
vi är liksom lite mera tystlåtna, kan hålla sånna
där saker inom oss. Vi behöver inte springa
fram till folk och dra ut oss det senaste skvallret.
Speciellt inte det någon nyss sagt till dig, med
förtroende om att du inte skulle säga det till någon
annan. Bara för att ha något att säga så snackar
du, du har inget socialt spel. Du vet inte vad du
ska säga till folk. Du tror att folk uppskattar allt
skvaller om andra, skitsnack med mera . Men
så är det absolut inte, folk tröttnar, fast olika fort.
Så varför inte höja dig själv på ett annat sätt ?
spring ett varv runt jorden, ät tio miljarder sniglar,
räkna alfabetet på fem sekunder, slå ett rekord .
Slå inte ner ett rekord som någon söt varelse
där ute skapat bara för att du ska vara bäst .

Alla har vi ett eget liv, förbättra det, jobba på det .
man kan aldrig bli perfekt, men man kan alltid
försöka bättra sig. Lägg er i andras liv med kärlek
och omtänksamhet, inte av ren förstörelse. Någon
stans går en gräns för hur man ska bete sig, den
finns tyvärr inte med i Sveriges lagar . Men den
står med i min Sociala lag . Ni känner säkert inte
igen er, men ni vet säkert någon som beter sig
såhär . Hon/han är osäker, därför borde man stötta
den så den blir som oss andra . Inte för att jag har
lust att stötta folk längre . Folk ber om hjälp, ringer
eller sms:ar . Jag svarar alltid, försöker vara rättvis,
försöker alltid stötta . Många ger tillbaka det jag
gav dem och vissa har inte hjärta nog att bry sig .

Jag bryr mig inte riktigt om jag förlorar er idioter
som vänner . För ni är/var inga riktiga vänner .
Många av er är egentligen väldigt fina, och har
era fantastiska stunder . Sen förvandlas ni till
rökmoln allihopa, bara för att ni lyssnar på detta
onödiga skvaller. Jag förlorar ingenting, men ni
förlorar en riktigt bra kompis . Som alltid gjort
det bästa för er, aldrig viljat förstöra, utan funnits
där natt som dag, bara för er . Glöm inte det..

Kommentarer
Postat av: linda nordwall

jag säger bah, go go go elin arwsäter!

du är så himla bäst bruden! :) (L)

2009-06-10 @ 18:27:22
Postat av: Malin

Mycket mycket bra tjejen. Jag skrev ett inlägg om liknande saker.. Som sagt mycket bra och tänkvärt.

Kram på dig min vän!

2009-06-10 @ 20:59:53
URL: http://metrobloggen.se/malinmelkerson
Postat av: fiddde

jag känner igen mej, som fan ! :'/

2009-06-10 @ 22:22:46
Postat av: felicia

du har så rätt elin, väldigt bra skrivet:)

2009-06-11 @ 05:48:57
URL: http://scalare.blogg.se/
Postat av: ewa trolle

Oj då! :O

Vem eller vilka handlar detta om? :D

2009-06-12 @ 20:37:03
Postat av: Fundersam....

http://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissism

2009-06-14 @ 23:16:07
Postat av: evelina

håller med dig, mycke bra skrivet!

2009-06-15 @ 11:01:19
URL: http://evelina-l.devote.se/
Postat av: Anonym

Elin, detta e sjuk bra skrivet..du stöttar alla, åå ja stöttar dig<33

2009-06-15 @ 21:27:28
Postat av: Lizzie

Jag som skrev över;) x]<3

2009-06-15 @ 21:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0