4 maj


Lägg märke till min fundering längre ner .
Vill mer än gärna ha mer tankar runt den :)

Idag på morgonen var jag så trött ,
jag trodde aldrig att jag skulle orka
upp ärligt talat . Men det gjorde jag !
först var det handledartid, ingenting
och skriva om . Men tyskan , då hände
det grejer ;) . Vi var sammanslagna
med den andra gruppen för vår lärare
jobbade inte idag . Då blev vi indelade
i mindre grupper där . Sen skulle vi
hitta saker som hade någonting med
våren att göra . Vi skulle även förklara
varför, på tyska ! Enkelt när man har
Mats-tysk-talande i gruppen :D ! så
vi vann faktiskt tre poäng ;) . Vi vann
även fem poäng till när vi svarade
på snabba frågor då man skulle vara
först med att ställa sig . Priset var
en kaka , tyvärr tog jag ingen och det
ångrade jag senare :P ! Hoppas att
inte Cissi läser detta nu, men jag måste
få gnälla på fysiklektionen :O . Vad gjorde
vi ? hur mycket lärde man sig ? Vad hade
du viljat göra istället ? jo, alla dessa frågor
kan negativa-jag besvara men jag tänker
inte skriva det för då är risken stor att ni
slutar läsa min blogg helt och hållet :) !
för mig och säkert några till i klassen var
det bara tjat om det vi snackat om hur
mycket som helst . För andra var det helt
nytt, de brydde sig inte heller . Jag hade
hellre gått igenom stycket med oktaver .
Det hade säkert inte tagit en timme heller,
det gjorde ju tre och en halv fråga av tolv !
Jag ska även informera om att svaren på
alla frågorna finns i ett häfte hon skrivit
själv och gett oss . Dubbeljobb eller vad ?
Iallafall kändes det onödigt !

Lunchen var så förbannat rolig , att man
skratta så mycket XD . själv har jag ingenting
emot potatisbullar, men de blev betydligt
mycket godare med gott sällskap :D !
Långrasten var också bra ! Ickis och
jag gick ut och satte oss vi väggen i
solen och jag spanade på mitt span XD
sen kom Ida och satte sig . Sen kom och
gick folk lite hur som helst . Det var trevligt !
På svenskan pratade vi om mobbning .
Vet inte hur jag ser på det . Vi pratar ju
så mycket om det , man vet ju vad det
innebär . Sen hade jag ju inte världens
mest seriösa grupp . Hanna, jag, Jesper
& David . Trams, trams, trams :P men
det gav goda skratt med så för mig gör
det ingenting . På matten gjorde jag min
diagnos , fast utanför klassrummet .
Jag orkade liksom inte sitta i klassrummet,
och jag kände att detta var viktigt på något
vis XD . So:n var dryg . Och nu fick jag en
känsla av att jag också är dryg, är detta
intressant ? XD .

Nu ska jag fortsätta plugga , jag missade
ju helt och plugga i bussen hem . Tror det
var för att Jesper och jag hade intressant
samtalsämne och för att vi lyssnade på
hans musik ! men nu ska jag iallafall
plugga på lite :) önska mig lycka till på
provet imorgon !

Dagens fundering :
Jag har en liten bit och cykla till och från
bussen . På morgonen kan ni tänka er
hur det är ? Man måste vara där klockan
07.15, annars kör bussen ifrån mig .
Detta gör min morgon tjurig och jobbig .
Jag tänker bara på den där cykelturen
eftersom jag vet att jag lär vara ute sent .
(Tro mig, jag vet att det påverkar morgon-
humöret eftersom man kan jämföra med
helgmorgonen som inte alls ser ut såhär)
Men idag när jag cyklade hem så funderade
jag på en helt annan sak än hur långt det
var kvar . Ni som känner mig vet att jag
funderar mycket över onödiga saker . Men
ibland måste man kanske göra det för att
inse de stora sakerna . För vet ni vad jag
insåg ? Joo, att det gick så lätt och fort när
jag inte tänkte så mycket på hur långt det
var hem . Är det samma sak med livet tror
ni då ? Att om man inte funderar eller tänker
så mycket så går det lätt . antagligen !
men min cykeltur gick ju fort med, och det
vill man ju inte att livet ska göra . Men om
någonting tar lång tid är det ju långtråkigt .
Jag vill iallafall inte ha ett långtråkigt liv :D !
det jag vill få ut är att sluta fundera så jäkla
mycket utan ta skiten som det kommer och
kör på det sen ! Det kanske inte alltid går
så bra som man tänkt sig , men det hade
kunnat gå rent åt helvete om man tänkt
ännu mera på det ! (ska kanske inte komma
från rätt käft, men det kan bli ändring på
detta) tack för mig ! :)

Kommentarer
Postat av: ickiis

haha jaa du kan verkligen fundera över önödiga saker xD haha xD maten idag var den roligaste på länge haha, jag har inte skrattat så mkt på as länge kan jag tala om xD

2009-05-04 @ 16:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0