IDIOTSAKER

Jag är riktigt arg just nu känner jag . Sådär så jag har lust att gnälla ur mig .

Jag stör mig på vissa lärare, ingenting känns rättvist faktiskt .
Lite mera klartecken tack ? Lite uppmuntran tack ?
Skolan känns väldigt oklar . Det är inte bara jag i min klass
som kämpar och kämpar för framtiden . När ska lektionsarbetet
räknas in ? Just nu är det iallafall provresultaten som avgör
slutbetyg . Jag har aldrig varit med om höjning eller sänkning
pga lektionsarbetet . Tycker också synd om dem som inte gör
bra ifrån sig på prov, men egentligen har en hjärna full av ideér .

Jag stör mig också på ålderfördelningen i Sverige / Världen .
Ett år dit och ett år hit , spelar det så stor roll ? Nej !
Alla mognar olika fort . Alla har olika personligheter .
Jag anklagar inte någon , även om jag vet att en känner sig
utpekad . Absolut inte , jag har bara funderat på det mera nu
när det dök upp . Kolla bara på alla äldre människor . Om vi
säger att jag hade tagit någon nu som var 20 år äldre än mig .
Hur hade det sett ut när jag var 50 och han 70 ? Då hade han
ju inte viljat göra någonting, medans jag snart är pensionär
och vill uppleva världen . Då vill han sitta i sin soffa och glo
på TV . Vad fan spelar då ett år för roll ?

Jag stör mig också på vissa killar, som tror att de kan behandla
tjejer hur som helst . Vi ska alltid göra som de vill . Pratade nyss
med en tjej jag litar på . Därför ska jag inte nämna namn heller .
Hon berättade att hon varit på en offentlig plats, där en tjej blivit
nerknuffad till marken av en kille . Först trodde hon att killen
skojade , killar gör ju så ibland . Men sen fick tjejen endel slag
i magen . Så fort en vakt ifrågasatte vad de gjorde lämnade de
bara platsen, utan vidare . Va är detta för dumhuvuden ?! Jag
lovar att det har något att göra med att hon inte ville ha sex med
honom, att hon inte ville suga av honom . Vad som helst, men det
har med det att göra . Denna tjejen kanske har varit frivillig till
detta tidigare, vem vet ? Men något måste ju fått henne att ändra
sig , eller hur ? Hon fann kanske sig själv eller så fick hon nog .
Tänk va denna tjej kan ha blivit plågad, hur dåligt hon kan ha mått .
jag tycker detta är hemskt, det ska inte vara såhär . Jag anklagar
inte alla killar . Men vissa killar har inget vett i skallen , och ibland
vet jag inte om jag ens ska tycka synd om dem !

Jag stör mig också på egomänniskor , fega människor som bara
överlåter allt till alla andra och fokuserar på sig själva . Tänk om
denna människa skulle ställa sig på jorden helt ensam och ingen
annan levde . Bara hon / han i hela världen . Kul, va roligt man
måste ha . Kolla repris på alla Tv program, det finns ju ingen som
skulle spela in det . Ingen som skulle uppfinna nya saker . Kan
hon inte själv är det ingen som lagar något åt henne / honom .
Känner man sig inte ensam då eller ? Ett dåligt exempel iförsig..
Men ni förstår vart jag vill komma ?

Kommentarer
Postat av: rebecca

bra skrivet elin <33

2009-05-14 @ 09:08:36
URL: http://rebeccafridsall.blogg.se/
Postat av: josefine

du har rätt elin. Blir så ledsen när man vet att de verkligen kan hända, de är hemskt:( riktigt bra skrivet :)<3

2009-05-14 @ 14:59:57
Postat av: Kasper ;)

Klickade in på din blogg och förväntade mig att du skulle skriva massa skit. Men inte alls, riktigt bra skrivet :D

2009-05-14 @ 17:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0