Fundering

Man ska inte gnälla på livet, det ska man ju inte . man ska vara
nöjd med att ha mat så det räcker, jag ska absolut inte gnälla,
jag stortrivs med mina vänner och med mitt liv . Alla får problem
någon gång i livet . Ingen skuttar igenom livet hur enkelt som helst .
Alla behöver motstånd . Tänk om varje dag i veckan skulle vara
fredag . Då skulle det ju det speciella med fredagen försvinna ?
Eller om jag skulle äta min favoriträtt varje dag, då är det säkert
inte min favoriträtt efter ett tag . Livet ska ha lite av varje . Man ska
känna att det är okej att lämna världen när man en gång ska göra
det . Vi bygger på vår framtid hela tiden, slarvar vi bort denna tiden
lär vi slarva bort framtiden med . Man kan tycka att man har många
år kvar att leva, mycket tid att göra det jag vill . Men se hur de åren
springer iväg . Var inte du också nyss 10 år..?

För 6 månader sedan tyckte jag inte att något här i världen var
speciellt roligt, jag gnällde mest och lät varje dag gå . Sen en
dag började jag fundera över varför det var såhär, jag kände
inte igen mig själv . När jag kom på det insåg jag också när
jag var som gladast, när mitt liv var som bäst . Självklart
tvekade jag mycket på hur jag skulle göra, om det verkligen
var rätt beslut jag tog . Det är absolut inte lätt att bara ändra
om allting,  det kräver ett mål och stöd från vänner och familj .
men jag lyckades faktiskt :)


Kommentarer
Postat av: Carro

du har så rätt så elinpelin :* <3

2009-05-23 @ 17:50:11
Postat av: Linnea

<3

2009-05-23 @ 19:12:27
URL: http://linneagillsand
Postat av: josefine

så bra skrivit elin<3

2009-05-23 @ 19:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0