svar på frågestunden , del två .

svar på frågorna från sötaste linda :) ♥

styrs du av modet?
svar : nej, det gör jag inte. det är inte så att jag känner att "det är inne nu, jag måste ha det!"
samtidigt som det är kul att testa nytt och förnya sig, så på sätt och vis hänger man ju med typ :)


längtar du till gymnasiet eller vill du helst gå kvar på landsbro?
svar :
jag längtar faktiskt till gymnasiet. jag vill testa något nytt, jag tycker det är spännande.
sen är jag lite småtrött på landsbro, inte på allt givetvis, men på mycket.


hur många barn vill du ha? och vad ska de heta?
svar : fick jag välja själv skulle jag ha hela huset fullt, haha. nej, men två - tre stycken räcker
nog. en kille och två tjejer, eller två tjejer och en kille, det spelar inte så stor roll. jag tycker att
namnen Liam, Lova, Vera och Caesar är fina. de är mina favoritnamn, så om de håller i sig lär
mina barn bära något av dessa namn :)


om du fick välja, skulle du helst vilja vara kille eller tjej?
svar :
tjej helt klart. nu har jag inte testat att vara kille, men jag kan ju tänka mig. det känns som
om det är så mycket krav på killar på något vis, de måste vara på ett speciellt sätt. med tiden har
detta drabbat även tjejer, att tjejer inte är nöjda med sig själva och så vidare. det känns liksom inte
som om killar "får" visa känslor på samma sätt som tjejer. de ska vara tuffa och klara allt. samtidigt
som man som kille slipper väldigt mycket av det som vi tjejer får stå ut med :)


vem står dig närmast, din mamma eller pappa?
svar : min mamma, det känns som om vi har mest gemensamt.


vilket ämne är du bäst på?
svar : hm, en svår fråga. jag får nog säga tyska faktiskt :)


och vilket är du sämst på?
svar :
teknik, utan tvekan. jag höll på att få IG i det. hade jag jobbat lite hårdare hade jag kanske
nått ett VG, men orka. det var så jävla tråkigt rent ut sagt..


har du bra självförtroende?
svar :
ja, det tycker jag att jag har. det känns som om jag har fått "känna på" det mesta. både
glädje och sorg. jag har liksom upplevt det och vet hur det känns. det gör att jag lär känna mig
själv och vet vart jag sätter gränser. sen är det ju så, att ju äldre man blir, desto bättre lär man
känna sig själv rent allmänt med. jag är nöjd med mitt liv, jag är nöjd med vad jag har. det känns
inte som om det är något jag saknar. så länge jag är nöjd, finns det inget att gnälla på.


vad skulle du göra om du vann en miljon?
svar :
asså, jag älskar kläder. däremot skulle jag nog inte lägga en miljon kronor på kläder. jag
skulle nog spara mycket av pengar, men självklart köpa lite kläder, haha. jag skulle även skänka
lite pengar till olika fonder. det händer ju lätt att mitt samvete hamnar hos fattiga, sjuka och andra
utsatta. ett riktigt svar nu då, spara :)


vart går din drömresa?
svar : jag vill väldigt gärna åka till New York och kolla på en NHL-match, faktiskt. det vet jag att
även en viss del av övriga familjen också vill. annars vill jag åka till ett varmt land, riktigt varmt.
vilket vet jag inte exakt.



bästa klädsidan på internet?

svar : nelly.se , helt klart. aldrig några problem, snabba leveranser, och ständigt många nyheter.
jag gillar även modekungen.se, men nelly.se slår dem :)


nu ska jag svara på frågorna från jessika :

varför bloggar du ?
svar :
ehm .. jag tycker självklart att det är roligt. jag älskar att kolla tillbaka på gamla inlägg för
att se vad jag gjorde då. det är som en dagbok för mig, fast inte så personlig. sen älskar jag att
skriva, så det är skönt att skriva av sig lite. ännu roligare blir det att blogga när man vet att folk
gillar det man bloggar om. så det känns skönt att ni informerar mig om det emellanåt (som ni gör),
det är en extra pepp för mig. det är helt enkelt kul att dela med sig av livet :)


vilken inriktnig ska du gå på gymnasiet?
svar : jag ska gå SP (samhäll) i Vetlanda.



vad vill du bli när du blir stor?
svar : jag vill i alla fall jobba med människor, så mycket vet jag. annars funderar jag starkt på
att bli optiker, och ja, jag skojar inte. annars kan nog lärare vara ett roligt yrke.



är du naturligt blond? (ditt hår är skit fint)
svar :
nej, det är inte min naturliga färg. jag har gjort blonda slingor med jämna mellanrum sen
hösten 2008 :)



Kommentarer
Postat av: A

Jag vill med till NY fast jag skulle shoppa istället för att kolla på NHL :)

Men jag har för mig att jag pratade med dig.. konstigt.

Puss <3

2010-04-20 @ 20:28:37
URL: http://alissaano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0