00:58

om ni orkar, så ska ni här få höra på lite tjat...
jag är en ganska problemfri tjej. givetvis så har jag problem, men jag försöker "skjuta" dem åt sidan
eller släta över det snyggt. ibland lyckas jag och ibland inte. det är inte för att jag är för feg för att ta
tag i det. det handlar mera om att jag inte vill gå med en klump i mage och hals. jag vill inte fundera
eller grubbla. det finns så mycket som är viktigare. det tar upp dyrbar tid. den tiden då jag istället
kunde varit glad och lycklig. jag vill inte behöva se tillbaka på året som gått och känna att  jag i
en eller fyra månader inte levde livet fullt ut. att jag istället tyckte synd om mig själv, bråkade med
någon eller helt enkelt tyckte allt var jobbigt. jag vill inte låta som en egoist. men det är mitt liv.
jag lever bara en gång och den gången är nu. om jag går och tycker synd om mig själv, bråkar med
någon eller tycker allt är jobbigt så drabbar det inte bara mig, utan folk i min omgivning med. där är
jag inte egoistisk
. din omgivning bryr sig och försöker hjälpa till, och du sitter och gråter över dig själv.
man ska inte se ner på sig själv. alla gör vi fel. det är ingen ursäkt, men alla gör ju fel någon gång.
hur ska vi annars lära oss? man ska vara ledsen/arg för det, annars gör man om samma misstag.
som sagt, jag är ganska problemfri av mig. jag undviker problem, helst. det är ett val jag har gjort
själv. men tro mig, jag har gjort mina misstag genom åren. så jag har inte så mycket mer att lära
från tonårslivet i alla fall. jag vill fokusera på nuet. inte gårdagen, inte morgondagen, utan dagen.

kära läsare,
jag säger inte att man inte ska få ha problem. det jag säger är att det inte ska få ta
all uppmärksamhet. innan problemet uppstod fanns det säkert hundra saker som du var glad över.
alla hundra saker kan ju inte ha försvunnit för att ett problem uppstod, eller hur? så var glad, uttåt-
riktad och se allt från den positiva sidan. det är inte lätt, men det går om man försöker.

godnatt ♥

Kommentarer
Postat av: Suzana

Det är inte lätt när det är svårt, hihi <3

2010-08-16 @ 02:32:25
URL: http://suzananikolic.blogg.se/
Postat av: Rebecca Fridsäll

Bra tänk Elin :)

saknar dig :( <3

2010-08-16 @ 10:43:22
URL: http://rebeccafridsall.blogg.se/
Postat av: SVAR

suzana - haha, eller hur ;)

rebecca - tack becca <3 jaaa. jag saknar dig med. vi kanske kan göra ngt innan skolan börjar ? :)

2010-08-16 @ 12:05:19
URL: http://elinarwsater.blogg.se/
Postat av: Klara

blev du nöjd över din klass på gymnasiet?

känner du många?

kan inte du skriva alla som ska gå i din klass? :)

2010-08-16 @ 22:26:21
Postat av: Sofia :D

Du har helt rätt, men tänk på att inte skjuta upp det allt för länge. Du kanske har folk i din närhet som tom kan hjälpa dig.

Kram

2010-08-17 @ 09:58:36
URL: http://sooofiajooohanssooon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0