det enda jag bad om var en ny chans.

40 fler läsare än vanligt idag, detta måste betyda att ni är nyfikna på min misslyckade gårdag.
Ta det lugnt, ni ska få den. Dock inte så detaljerad som ni vill ha den...

Jag trodde aldrig att jag skulle våga lita på kärleken igen. Jag tänkte att det aldrig skulle bli min tur
att få känna kärlek, aldrig. Men sen en dag så stod han där framför mig, och kollade på mig med sina
perfekta ögon. Hans hemlighetsfulla blick fångade min uppmärksamhet och sen den dagen har det
bara varit han. Han och ingen annan. Han vände upp&ner på min värld. Den enda jag tänkte på var
honom, den enda jag kollade efter var honom och den enda jag ville vara med var honom. När han
log mot mig, med sitt speciella leende, då stannade hela min värld, mina tankar splittrades och mitt
hjärta slog dubbelt så fort. Allt var ju så bra, och det vet jag att han tyckte med. Vi pratade om allt,
vi skrattade tillsammans och deppade tillsammans. Samtidigt som han var världens bästa pojkvän
var han också världens bästa kompis. Han fanns alltid där med ett extra öra, ett lugn och råd. Han fick
mig att känna en trygghet som jag inte hade känt på länge. Väldigt länge.

Sen i tisdags sket sig allt, för ingenting. Det var påväg att ta slut helt och hållet. Istället lovade vi
varandra att ge det en andra chans, och lita på att vi skulle lösa det tillsammans. Fast det var visst
bara jag som lovade det. Det var visst bara jag som trodde på oss. Det var visst bara jag som hade
ork att kämpa för oss. Han hade gett upp för länge sen. Allt jag bad om var en chans till, men inte
ens det kunde han ge mig. Igår, i ca två timmar satt jag i tårar och förklarade, argumenterade och
bad om ursäkt. Det enda han mötte mig med var en tystnad och en blick som stirrade tomt på mig.
Tillslut gav jag upp, och jag har aldrig känt mig så värdelös i hela mitt liv. Allt jag hade kämpat för
var förstört. Den kille som jag för en gångs skull börjat tycka om, riktigt mycket, försvann ur mitt
liv. Han lämnade ett stort tomrum, som bara blir större för varje sekund, minut och timme.

Allt han sa/gjorde och alla sms har ingen betydelse längre. Hade han menat det så hade han inte
gett upp så lätt. Han kanske tycker att vi fick ett bra slut på det hela, men det tycker inte jag. Jag
har så mycker mer att bevisa. Med en chans hade jag kunnat bevisa det, men den chansen fick
jag aldrig och jag kommer inte få den heller. Jag vet att vi hade löst det, jag vet det. Vi pratade
ofta om en väg som vi hade. På den vägen fanns inga hinder, och om de fanns så skulle vi alltid
klara dem tillsammans. Jag förstod att vägen skulle bli lång, och givetvis krokig. Men jag trodde 
aldrig att stoppskylten skulle vara det första som dök upp. Jag trodde jag var värd mer än så...

Jag accepterar att han ville gå sin egen väg, utan mig. Jag tycker bara det är tråkigt att jag inte
kunde få det enda jag bad om, en ny chans...


Kommentarer
Postat av: Suzana ♥

Åh, Elin hjärtat. Jag är helt fylld med tårar i ögonen.

Han är inte den enda killan i världen ska du veta. Nu ska jag vara helt ärlig.

Det var svinigt av honom att ge upp så himla lätt. Det visar bara hur svag han är, att han inte älskar dig lika mycket som du älskar honom.

Du förtjänar en kille som gör vad som helst för dig,

som gör vad som helst att leva hela livet med dig,

som älskar dig mer än en annan människa i hela världen gör.



Du är en jätte härlig tjej. Det har jag tyckt innan jag ens började lära känna dig.

Jag kan se på dig att du är en tjej som är så himla stark som orkar allt.

Du har jättefina vänner som stöttar dig och finns där för dig och jag är en utav dom ska du veta, även om vi inte är bff's.



Glöm aldrig att du är en underbar tjej med ett hjärta av guld. Det bara stårlar ut positiv energi från dig. Speciellt när du ler! :*

2010-12-06 @ 00:16:58
URL: http://whitelie.blogg.se/
Postat av: Suzana ♥

Och vet du vad? Du kommer klara dig igenom detta.

När du gör det så kommer du vara min hjälte, min förebild.

För det du går igenom skulle jag aldrig orka.

Bara genom att skriva denna texten så visar det att du är stark!



Puss. ♥

2010-12-06 @ 00:20:12
URL: http://suzananikolic.blogg.se/
Postat av: Suzana ♥

Känner mig jättejobbig som skriver om hela tiden, haha. Men jag glömmer lägga till saker!



När jag läste igenom texten så stack det verkligen till i hjärtat. Det gjorde faktiskt ont. Jag bryr mig om dig, det gör jag verkligen. Märks nog i skolan att jag är allt lite för feg för att hälsa på dig och ge dig en kram. Haha. :( För just nu så förtjänar du världens största vänligaaste kramen.

2010-12-06 @ 00:22:50
URL: http://whitelie.blogg.se/
Postat av: Farmor

Elin Du härliga, modiga tjej!

Jag älskar Dig tusen miljoner..............

Du kan verkligen skriva om känslor så man ryser...



Puss & Kram

Farmor

2010-12-06 @ 09:02:14
Postat av: anny

elin gumman!

gase står bakom dig, i alla lägen <3

puss

2010-12-06 @ 16:37:11
URL: http://absolutannut.blogg.se/
Postat av: emily

Jag ville bara krama om dej så hårt idag elin, jag har aldrig sett dej så ledsen. Du är en sån person som kan lysa upp ett rum med din glädje och få alla andra att le också. Vi har inte pratat på så himla länge och därför ser det kanske fult ut när jag dyker upp nu och skriver, men jag bryr mej om dej och jag var bara tvungen att säga att du är underbar. Tro inget annat.

2010-12-06 @ 17:22:43
Postat av: linda

du vet var du har mig.

du är stark min vän. <3

2010-12-06 @ 19:12:50
URL: http://liindanordwall.blogg.se/
Postat av: Anna

Han kommer ångra sig så jävla stenhårt och det vet både du och jag. (+ att du formulerar dig så att man sitter och ryser, grym ärdu!)



Synd att jag bara kunde stanna en halvtimma idag men vi tar det på onsdag med ickis eller? STORPUSS <3

2010-12-06 @ 20:37:17
Postat av: Anna

Och babe? vi har pratat om det tusen gånger om nu, men det gäller fortfarande: Om han inte hade några äkta känslor för dig så är han inte den killen du trodde att han var, det är synd. Men det är hans förlust, för du är fan världens finaste och genom-mysigaste tjej i min värld.



Puss<3

2010-12-06 @ 20:40:05
Postat av: Emina

åh fick gåshud när jag läste det. du förtjänar verkligen en redigt bra kille och det är han som förlorar på det här för du är en sån underbar tjej elin. vi känner inte varandra sådär jättebra men jag finns här, och du ska se att allting kommer bli bra just stay strong! <3

2010-12-06 @ 21:25:07
URL: http://eminaochmaria.blogg.se/
Postat av: Rebecca Fridsäll

Tårarna bara rinner från min kind Elin. Jag var så glad för din skull, hela min kropp ryser. Jag förstår din känsla. Du för tjärnar någon som är mycket bättre! Någon som tycker om dig lika mycket! Jag vet att du klara det här, och jag kommer alltid finnas vid din sida. <3

2010-12-06 @ 22:18:10
URL: http://rebeccafridsall.blogg.se/
Postat av: sarahjälmeby'

jag kan inte räkna alla tårar som nyss föll ner för min kind. det är obeskrivligt hur stark du är. vill inte dra en hel uppsats här, men du vet hur jävla mycket du betyder för mig. och du, precis som anny sa. gase står bakom dig hela tiden! och det gör hitler och anne frank med! (okej, förlåt.. men visst fick det dig att le?) PUSS. älskar dig, fina vän

2010-12-07 @ 23:04:38
URL: http://omdubarakundese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0