my life right now .

Denna gången tycker jag att vi sparar det bästa till sist,
det är så ordspråket lyder och det borde ha någon slags mening.

Detta är dåligt/sämre i mitt liv just nu :
- jag har totalt vänt på dygnet - detta OS har gjort att jag stannat uppe sent på kvällarna och
även suttit uppe på nätterna. detta gör mig sjukt slö och trött. huvudet värker emellanåt med..

- Branne är i Spanien - jo, i tisdags åkte Branne till Spanien. vi pratar varje dag, om allt som
går att prata om. så fort det händer något roligt säger vi det till varandra och garvar utav bara
fan åt det. vi har alltid något att snacka om, och kan typ aldrig avsluta våra samtal. så det är ju
klart att detta förändrar min nuvarande vardag, att inte kunna prata med honom hur som helst..

- att jag inte har några pengar - jag har inga pengar just nu, men får mitt barnbidrag på
lördag. då måste jag betala igen brorsan lite, men förhoppningsvis finns det lite över till mig..

- att jag aldrig kan städa mitt rum - vi har städare i vår familj, något som gör mig riktigt
bortskämd när det gäller städning. det enda jag behöver göra är att lägga allt på rätt plats typ,
så som jag vill ha det. tror att allt huller om buller i mitt rum beror på att det inte är riktigt färdigt
än. jag har lite ideér med mera som ska genomföras innan det är HELT färdigt..

- att vissa är så jävla tråkiga - det finns folk just nu som är så himla tråkiga. som inte har 
något sug alls för att göra något. sånt stör mig rejält. speciellt om jag själv sitter och gör mitt
bästa och är trevlig, men får bara lite mumlande tillbaka. då orkar jag verkligen inte kan jag 
säga. då kan de få sitta och vara tråkiga tycker jag, inte mitt problem ju..
 
Det som är BRA i mitt liv just nu :
- att det är lov - finns det något skönare liksom? att bara kunna göra som man vill och inte
tänka ett skit på läxor och prov. trots att jag har haft mycket roliga saker att göra detta lovet
så har det gått väldigt sakta. så jag har inte känslan att "POFF, där försvann mitt lov" . hejja!

- att pappa har fixat CityTV åt mig igen -
japp, nu har jag CityTV igen och jublar för det.
det är en italiensk musikkanal som är så jäkla bra. någon annan som har den kanske? ibland
kommer det in lite italienare och snackar massa som jag inte förstår, men det får jag ta för i
övrigt är kanalen helt kanon. bra musik och allt, ett jäkla drag. det är perfekt att sätta på när
man är ensam hemma. det är även ett måste att ha det på högsta volym. YEAH!

- att jag verkligen ser fram emot sommaren -
ja, nu längtar jag inte så jäkligt längre,
utan nu ser jag mer fram emot sommaren. den kommer ju komma någon gång, eller hur. så
då kan jag drömma lite om den och verkligen tagga. bara onödigt att gå och längta när man
innerst inne vet att den faktiskt inte kommer inom de närmaste fyra månaderna :)

- att jag tog ett sjukt varmt bad idag -
jodå, mitt på dagen täckte jag för badrumsfönsret
och tog fram massa ljus. sedan tände jag ljusen, satte på rixfm och bara låg där i badet och
njöt. det var en så himla underbar känsla. en jäkla massa tvål hade jag i med, så det var
nästan mer skum än vatten, haha!

- att herrhockeyn har börjat -
det är en underbar känsla jag får, när jag ser dem i de
blågula dräkterna. stolta och taggade kliver de in på isen, med full fokusering på vad som
komma skall. tar av sig hjälmen för att mumla lite till nationalsången. när de böjer sig ner
med klubban mot knäna, och ställer upp sig för tekningen. sen ramlar pucken mot isen och
klubborna slås ner för att hastigt slå den mot rätt sida av planen. det är en speciell känsla :)

- att musik existerar - finns inte så mycket att säga, men utan musik är världen ingenting.

det finns självklart mycket mera som är bra. mycket som jag helst håller för mig själv och
mycket som bara är lite ointressant småplock. allt är så himla underbart just nu. förutom allt
över som inte är bra då, haha. nästan allt det kommer att ändras på söndag. nu ska jag kolla
på OS med mathias och gustav (hans kompis, haha). Ha det bra, puss ♥




Kommentarer
Postat av: Anonym

håller me dig om tråkiga människor. Vissa är jätte tråkiga!!

2010-02-19 @ 15:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0