andar & spöken . VAA, ÄR DET SANT ?!


nejj, vi ska prata om helt andra spöken :O

jag sitter uppe, helt ensam . Inte ett ljud hörs förutom
när jag klickar på tangentbordet . Men då hör jag något,
någonting jag inte kan urskilja ljudet av . Så jag slutar
att skriva och lyssnar istället . Då slutar ljudet . När jag
sedan rycker på axlarna och börjar skriva igen, kommer
det knastrande ljudet tillbaka . Denna gången håller jag
även andan för att höra ljudet, men åter är det helt tyst .
Plötsligt känns det som om något blåser förbi min rygg
och sedan lägger lite tyngd på den. Jag vrider om ryggen
lite för att försäkra mig om att ingen är där . Jag vågar
inte vända mig om, utan kollar lite försiktigt i ögonvrån .

jag inser sedan att det regnar lite smått utanför fönstret.
allt var alltså inbillning . Hur kan man skrämma upp sig
själv så mycket ? nu när jag är något lugnare tänker jag
lite och kommer på att huset faktiskt byggdes för över
100 år sedan . Alltså måste någon ha dött här inne ?
och visst hör man ljud ibland, men inte bryr jag mig
speciellt mycket utan tänker att det är ett gammalt hus .
men eftersom jag också vet vilka som bott här , så
skrämmer det inte mig så mycket om de följer mig när
jag går genom huset, om de står och kollar på när jag
byter om . De vill väl bara väl, eller hur ? jag tycker mest
bara att det är imponerande . inget att vara rädd för :)

Kommentarer
Postat av: Tabita Sund

läbbigt! :S ... hänt mej mä ,

2009-07-21 @ 17:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0