så mycket kärlek, i ett hus .


satt och kollade igenom mina bilder . och bara fastnade
vid den här bilden, för jag tycker den är så otroligt fin . 
( för er som inte vet föreställer bilden mina föräldrar )
men helt plötsligt så börjar jag gråta, vet inte varför
men tårarna bara rinner och rinner . Jag torkar tår
efter tår men nu har jag insett att det inte är någon
idé för mina kinder kommer vara blöta ett par minuter
till . Jag har funderat mycket på gymnasie i Växjö , tkr
det låter som en rolig grej och ett bra sätt att öva på
att bli vuxen . Men sen bara kände jag, hur kan jag
lämna er ? Hur kan jag ens komma på tanken ? jag
vet att det måste bli någon gång . Men varför ? Jag
kan vara så j*vla arg på er ibland och bara tycka ni
är för mycket . Hoppas ni vet att jag inte menar det ?
ni gör allt för mig, Mathias och Hampus . Även om
ni kan jobba mycket och vet att ni kommer göra det
i höst så är det ändå för vår skull på något vis . Vi
får så mycket och ni skämmer bort oss lagom mkt.
(nu kanske man inte behöver hämta chokladmjölk
åt en elvaåring som faktiskt har egna ben att gå på)
Ni finns alltid där . Jag kan alltid prata med er , iallafall
när jag känner att det är något jag kan dela med två
vuxna . Är det så många som delar killproblem med
sin pappa ? skulle inte tro det, men det gör jag ibland
när jag har några. Och mamma, du som alltid kommer
med de smarta förslagen och de smarta tankarna .
Undra vad det hade blivit av mig om du inte sagt vad
som var rätt och fel här i världen. Ni är till en stor hjälp
i mitt liv . Utan er, vore jag ingenting . jag älskar er


och hur stor börjar inte du bli nu då ? jag som
ska vara hemma första gången du tar hem din
första tjej i sjuan . Tro mig, jag kommer att vara
där . Iallafall kommer denna tjejen vara lyckligt
lottad. Att få en sån snäll och omtänksam kille,
är inte det allas dröm? Men glöm inte bort din
hockey bara ! Men det går att kombinera, så du
vet det . Du fick något jag också kanske har,
men som jag började utnyttja försent, din goa
bollkänsla . Att kunna vara bra på precis varenda
bollsport, det vet jag inte om det är så lätt att
slå . Men det är något speciellt och vara med
på dina hockey/fotbollsmatcher . Man är så
stolt över att du bara är min lillebror, och ingen
annans. Bara min! du förstår inte hur stolt jag
är över dig, inte bara för att du har bollkänsla.
Utan för att du är en underbar kille som kmr
gå långt i livet även om du inte blir NHL-stjärna.
jag älskar dig brorsan



och Hampus din knasiga lilla pöjk ! vad ska det
bli av dig ? En volvoraggare eller lastbilschaufför
iallafall . Men det gör ingenting (inte så jättemkt
iallafall) för du är så söt och go och framförallt
min lillebror . Ibland önskar jag att du aldrig
hade födds, men de är de gånger du bara gnäller
och skriker om allt, allt, allt ! men kanske alla
är sånna i 3års-ålder ? förhoppningsvis, annars
har jag ju en grej till att lägga till på din framtida-
lista :) men dina kommentarer och din sång, som
bara får mig att falla i skratt på en halv sekund .
när du försöker säga någonting, men ingen
förstår vad du säger för man hör bara en glad
liten tunn röst som försöker få fram flera meningar
i ett . Det är så gulligt så det finns inte . Och när
du ska berätta när du sett en traktor eller något
annat stort köra förbi låter det "BRUUUMAAAOO"
ingen kan uttala ett motorljud på samma sätt
som dig . Du är underbar lillpysen, jag älskar dig!

men tänk om dessa skulle försvinna från dig,
en dag skulle de bara inte vara där när du
vaknade, gick och la dig . De skulle inte sitta
med dig runt köksbordet vid varje måltid .
De personer du alltid vet vart du har, de
personer som alltid kommer stå närmast
dig , är helt borta . jag skulle inte klara det .

i en familj ingår att hålla sams och att bråka,
det spelar ingen roll . Det är bara nyttigt , hur
ska man annars kunna ha de bra stunderna?
jag hoppas inte att ni tycker jag är någon
jättejobbig tonåring som bara varierar mitt
humör hela tiden . Isåfall hör det ju till min
ålder och kommer försvinna med åren .

detta sägs allt för lite , iallafall från min sida .
men innerst inne vet jag att vi alla vet att vi har
varandra och hur mycket vi älskar varandra .
en bild säger mer än tusen ord kära familj

ena stunden känns texten för personlig för
att lägga ut på min blogg som just nu läs av
väldigt många . Andra stunden känner jag
att jag vill dela med mig . Så mamma, jag
hoppas inte detta gjorde något ? säg till
då så lägger jag bort den .

Men något jag vet är att mina barn kommer
få de bästa morbröderna i hela världen . &
världens bästa mormor och morfar med :)
det känns tryggt

Kommentarer
Postat av: Rebecca

;(

Elin jag bara får tårar också . Jag känner inte dig eller din familj så men jag tyckte det var så fint skrivit. och jag kan på ett sätt sätta mig in i den familjen du har du bordde verkligen vara lycklig . :D Jag ska inte heller klara mig utan min familj men jag har förlorat min familj på ett sätt men det kan vi ta en annan dag XD. Jag ska inte tjabba men åter igen så tycker jag att du verkar vara en helt underbart mysig tjej som jag mer än gärna vill lära känna bättre . Och din blogg är grym :D vill ses snart !! :D<3

2009-07-22 @ 12:31:29
URL: http://rebeccafridsall
Postat av: ickis

jag hatar dig ;:( jag vill också kunna skriva så jag ´börjar gråta när jag läser " :( :'(jag dööör _( du får fan ge mig skriv kurser ! och din familj är suuper :D

2009-07-23 @ 00:31:03
Postat av: Lizzie

asså elin, så jävla fiint skrivet, just nu sitter ja här åå gråter! ta vara på allt å alla, särskilt din familj:D + att ja håller med ickis xP

2009-07-24 @ 20:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0