svar från frågestunden . del ett .

Nu kommer några svar från frågestunden. Jag orkar inte med alla frågor idag.
Jag chansar dessutom på att ni inte orkar läsa alla samtidigt heller. Så vi kör en del ett!

Jag börjar med frågorna från Sandra :)
 

- hur gammal är du?
svar :
jag är 15 år, blir 16 den 11 juli :)

- säg tre vänner , som du är mestmed och din favortier och så. hehe :D
svar :
då kan vi ta de som jag är mest med i skolan, för jag antar att det är dem som jag
är mest med. det är stina, ickis och hanna :)


Hanna, Stina och Ickis på bilden :)

- säg två stycken du skulel vilja känna mer.
svar : oj, vilken svår fråga .. nyss bytte jag några ord med mimmi borgström på msn. hon är
väldigt trevlig och vi har alltid något att prata om. så mimmi skulle inte vara fel att lära känna
mera. den andra får nog bli martin rylander. han är än så länge min lilla dif-kompis. han mobbar
mig men jag tycker om honom ändå, haha. i övrigt sjukt snäll och rolig kille :)

- säg nångon/några du bara har träffat nån gång eler bara sett och skulle vilja känna mer
(ivetlanda).

svar : återigen en svår fråga .. jag får nog svara samma svar som på förra frågan :)

- spelar du någon sport?
svar :
nej, det gör jag inte. jag höll på med gymnastik från att jag var typ 4 tills jag var 14. sen
slutade jag på grund av en knäskada. nu finns det ingen grupp kvar där jag tränade heller. så det
är ytterst omöjligt att börja träna igen. däremot har jag och en tjej till en egen grupp som vi tränar.
tjejerna som vi tränar är mellan 7 - 9 år. det är riktigt roligt faktiskt :)

- vad gör du oftast på din helger?
svar :
det är väldigt olika. ibland kanske man har planerat något speciellt med familjen, då kanske
en hel helg går åt till det. annars brukar jag vara med kompisar, antingen på fredagen eller på lördagen.
på senare tid har jag börjat hitta på mera. de två senaste månaderna har jag bara varit hemma själv
med min familj två gånger. alltså utan en kompis då. vilket förr var väldigt vanligt :)

- hur ser en morgon ut för dig?
svar : jag ställer alltid klockan på 05.40. antingen vaknar jag av klockan, och somnar om eller så går
jag upp direkt. om jag somnar om brukar jag gå upp vid 05.50 eller vid 06.00. då går jag in på min
toalett, gör det jag ska där. bland annat sätter jag i mina linser. efter det tar jag på mig kläderna, sen
sminkar jag mig. oftas medan plattången, locktången eller något annat för håret värms upp/förbereds.
efter det fixar jag mitt hår. när jag är färdig med det är klockan kanske 06.40. då går jag ut i köket,
sen äter jag upp frukosten som min snälla far har gjort åt mig. efter det borstar jag tänderna. sen
brukar jag packa min väska, det sista osv. efter det sätter jag mig i bilen, sen kör mamma/pappa ner
mig till bussen som går vid 07.15. jag kommer fram till skolan vid 08.05, sen börjar jag 08.10 :)

- hur sminkar du dig?
svar :
som de flesta gör antar jag. foundation, puder, rouge och maskara. ingenting märkvärdigt
precis. jag sminkar likadant varje dag, haha.

- hur ser din familj ut (hur många syskon har du. har du hur gammal m.m)
svar :
jag har en pappa som heter Stefan, det är även honom jag ärvt mitt efternamn ifrån. han blir
42 år i sommar. sen har jag en mamma, som heter Pia. hon har däremot inte samma efternamn som
mig. hon har kvar sitt "riktiga" efternamn. hon blir 40 år nästa månad. sen kommer jag, tyvärr har jag
inga äldre syskon. något jag väldigt ofta önskar. jag har två småbröder, men det är bättre än ingenting
och de är mina små solstrålar. den äldsta heter mathias och är 12 år. många säger att vi är lika till
utseendet. jag har ingen åsikt om det, men han är söt i alla fall, så det känns ju inte som jordens under-
gång precis. sen har jag en liten lillebror som heter hampus. han är 3 år gammal, och fyller 4 i oktober.
ni kanske tycker det är konstigt/annorlunda att ha ett syskon som är så mycket yngre. det har ingenting
att göra med skilda föräldrar, mina föräldrar är inte skilda. de var bara så stolta över mig och mathias
så de skaffade ett underverk till ;)



min kära mamma och pappa ♥ en underbar bild om ni frågar mig :)



mina två bröder. hampus till vänster och mathias till höger :) ♥

- brukar du umgås med din familj mkt?

svar : det beror på vad man ser som mycket. själv tycker jag att jag gör det. vi är väl en ganska
upptagen familj. mina föräldrar jobbar mycket, mathias spelar hockey och fotboll. så det blir ju att
man möter varandra i dörren ibland. trots det så tycker jag att vi umgås mycket. vi brukar äta middag
tillsammans på kvällarna i alla fall. om inte annat så äter vi frukost tillsammans. så ja, det tycker jag :)

- hänger du ofta med om dina syson t.ex har nån aktviitet,sport)?
svar :
som jag sa så håller mathias på med hockey. hanna, som jag nämnde tidigare har också en
bror som spelar i samma lag. då kan det bli lite roligt att åka med, eftersom hon oftas också är med.
självklart tycker jag att det är kul att kolla annars med, det hänger inte bara på hanna, haha. mathias
ska iväg på en hockeycup nu onsdag - söndag. tyvärr kan jag inte följa med pga av skolan och av att
jag har helgplaner för lördagen. annars hade jag absolut följt med :) min andra lillebror hampus ska
börja på gymnastik till hösten. mitt intresse för gymnastik är ju inte precis hemligt, så det blir nog att
följa med honom rätt mycket då med. det kan bli roligt :)

- när började du blogga?
svar : den 10 mars 2009 :)

- vad äter du till frukost?
svar :
youghurt med flingor, en äggmacka/skinkmacka, ett glas mjölk och en apelsin. hade inte min
pappa gjort frukosten åt mig hade det nog bara blivit en macka, om det nu ens hade blivit något alls :)

- vem var din bästis i mellanstadiet?
svar :
från trean till femman var jag mycket med martina sighurd. vi gjorde allting tillsammans. vi
hade samma intressen med, vilket gjorde oss till ännu bättre kompisar. sjukt kul hade vi tillsammans
i alla fall. i slutet av femman började jag att vara mycket med ickis, anna och emelie. vi gjorde också
sjukt knäppa saker, haha. i sexan var jag mest med ickis, annie och isa. vi var i ju för sig hela klassen,
men oftas var det vi fyra som hängde ihop :)


- vem är din 'bästis' nu?
svar :
jag har egentligen många som jag skulle kunna kalla bästis. om jag nu måste välja en så ska
jag välja ickis. vi har varit kompisar väldigt länge. när jag flyttade hit var hon den första som jag
lärde känna, av dem jag inte kände innan. sen dess har vi hållt ihop, trots alla små bråk, haha. vi
har roligt tillsammans och så vidare. jag tycker hon har allt som krävs för att kallas bästis :)





Kommentarer
Postat av: sandra

kul med frågestund ;).

älskar din blogg :)

va går du i skola, du måste ju åka 50 min, är inte det segt?;p

är det bara du och hanna som har syskon i fotbollen/hockeyn,som är i din ålder eller så?:)

vilken skola gick du på i mellanstadiet?:)

2010-04-14 @ 21:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0