.

I dessa sena timmar var det en sak som slog mig. Det borde finnas ett annat ord för "skön".
Ni förstår säkert inte, så därför ska jag förklara för er vad jag menar. Om någon är rolig, kvick
i käften eller får en att skratta, då säger man ju att personen är skön, eller hur? Säger man det
till någon får man kanske svaret "Det kan misstolkas, hihi" (speciellt, av de motsatta könet) Får jag
då fråga vad jag ska säga för att det inte ska misstolkas? Där borde vi ha ett annat ord för skön.
Det kanske skulle fungera med ordet "härlig" . Eller vad tror ni om detta ..
- "Du är härlig"
- "Jo, men tackar..."


Ja, ni hör ju själva hur det låter. Hur coolt är det på en skala från 1-10? Lite fjolligt om ni frågar mig.
Okej förlåt, lite töntigt. Härlig är för mig glad, trevlig och att man har lätt till skratt. Då är det mer
att man skrattar åt någon som är skön. Eller förlåt, någon som är .. ja .. det där ordet som kan
misstolkas som det inte finns något annat ord för. Eller det kanske det finns, vad vet jag? Jag vet
inte mycket jag, så därför måste jag fråga om det inte finns något annat ord för skön eller om jag
skrivit denna text helt i onödan ...?

Kommentarer
Postat av: linda

du är inte den enda som har problem med det ordet kan jag lova ;)

2010-01-03 @ 17:02:12
URL: http://liindanordwall.blogg.se/
Postat av: Anonym

ball , tuff , frän .

2010-01-04 @ 01:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0