10 juni - skolavslutningsdagen .

Idag när jag vaknade hade jag väldigt blandade känslor. Jag vill välkomna sommaren
men jag vill inte säga hejdå till 9b. Denna dagen kommer bli oerhört känslosam. Det vill jag lova.

Under dessa 3 åren med 9b har jag fått 23 nya syskon. Det är så det känns. Det vi hade mest
tur med, var vår handledare. Camilla är den bästa lärare som jag någonsin haft. Hon är inte bara
en lärare när hon är i skolan, utan som en mamma för oss alla. Någon som lär oss, skäller på oss
men även skrattar tillsammans med oss. Utan henne hade inte vår klass varit 100 %. Jag tycker
att vi har alla möjliga människor i vår klass, som ändå kan sitta tillsammans och ha trevligt. Trots
att man inte delar samma intressen eller åsikter. Visst har det sina brister ibland med, men det
är charmen. Jag har varit riktigt trött/arg på vissa klasskamrater ibland, det har vi alla, men jag
har aldrig känt för att byta klass. Det har aldrig ens slagit mig tanken. Det är där jag är placerad
och det är där jag hör hemma. 9b var meningen.

Jag vill bara tacka alla för de här 3 åren. De har varit helt underbara och de hade inte blivit det
utan er. Vad vi än har gjort, oplanerat eller planerat, så har vi alltid haft roligt. Det kommer bli
tufft att lämna er idag, och även många andra på skolan. Det kan jag inte säga annat om, men
det är så det är. Hur mycket vi än vill så kan vi inte gå om nian år, efter år, efter år. Vi måste
gå vidare, mot framtiden. Vi får låta dessa 3 år bli ett fint minne, med många underbara stunder.
Tack, jag kommer aldrig att glömma er ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0