blandat humör .

jag är lite arg .
jag är lite trött .
jag är lite upprörd .
jag är lite förbannad .

allt detta på personer som alltid ska framstå som bäst och smartast.
ingen annan får vara bättre än dem, och mitt i allt detta så finner vi också
avundsjuka . Kränkring efter kränkring kommer för att sänka och åter sänka.
För att själv bli höjd till toppen. Men då blir ju en ledsen och sur på en själv,
ifall man kränker den . Är det inte då bättre att inte ha någon som är sur på
en och samtidigt acceptera andras talanger och sina egna brister ? alla är
ju faktiskt bra på någonting, och det är ju sant . Jag till exempel äger Linus
på Buzz ! (nu är ju Linus åtta år, men ändå xD) och även om man vill vara
perfekt, så tror jag inte att det är så bra att sträva efter det . Jag tror många
idag missförstår sättet att bli omtyckt på . Vissa är för på, älskar och sprider
sin glädje för mycket . Detta gör att personen framstår som falsk . Egentligen
kan det väl bara finnas en som är sötast ? En kan också bara vara bäst . Som
om vi har ett hundra meterslopp . "ah, men alla här är ju så bra så ni är bäst
allihopa" va trångt det skulle bli på prispallen då . Jag säger nu inte att jag är
kanonbra på att uppföra mig efter nyligen skrivet, men det finns folk som gör
detta på ett så hemskt sätt så jag blir illamående . Jag accepterar att folk inte
alltid gillar mig, men då ska de ha en riktigt bra anledning till det . Jag tycker
också att det är okej att folk blir arga på mig, men då ska jag ha gjort något
med . Sen kan det finnas mycket runt omkring som avgör situationen ytterliggare.
Men det har också med och göra hur man är person från person . Någon måste
ha gjort mig väldigt mycket innan jag ska vara livstids arg på den personen . Men
jag kan samtidigt förlåta och ge folk ännu en chans . För alla kan bättra sig och
ingen är perfekt . Här återkommer även allt med saker runt omkring . Till exempel
tidigare händelser . Nu känner jag att jag kom ifrån ämnet , och jag vet inte riktigt
vad jag vill få ut av detta heller , hehe . Men just detta med att acceptera att andra
kan vara bra på någonting, att någon kan tycka så även om du inte alls håller med
och att folk faktiskt är totalt olika & också att någon kan göra något som man själv
faktiskt inte gör, alla gör olika saker! Det tycker jag är viktigt och sånt retar mig mycket
när folk inte uppnår detta . Tänk också om det bara fanns massa Elin i hela världen,
det skulle i alla fall inte finnas någon choklad kvar, för alla Elin hade ätit upp allt .
Ingen hade heller spelat fotboll eller tränat gymnastik, för alla Elin skulle varit knä-
skadade , haha . Bara det jag ville säga . Ursäkta mig med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0