10 mars

Dagen idag var rolig tycker jag, :D
Kalle hade födelsedag, så första lektionen sjöng vi för honom !
eller sjöng och sjöng.. vi mumlade väl mest.. men det är tanken som räknas ju :D
Sen hade vi tyska och jag skulle ha tyskaföredrag . Jag ångrar att jag använde
mig av pappret och stödorden för det hade jag egentligen inte behövt .
men nu vet jag det och kör på ett annat vis nästa gång ! :)
Sedan hade vi No.. vi ska få komma med egna förslag om vad vi vill veta
om ljud (fysik) och det tycker jag låter bra, sen gör Cissi målen efter vad vi vill lära oss !
men iaf så sa Cissi att hon behövde någon som skrev åt henne.. "Elin.." sa några en
efter en så jag satt mest och skrev hela lektionen så jag vet inte riktigt vad vi gjorde :)
men det vi gjorde tog iaf hela lektionen, och det var gottgott ;)

Sen var det luuunch.. POTATIS, FISK & KALL SÅS :DD världens goaste mat, lätt !
har alltid älskat den maten, fisken idag var okej . Det finns godare men iaf .
Såsen såg lite trög ut xD men jag åt den ändå . Plus sallad som innehöll majs och
ärtor som jag i för övrigt inte äter ;P  sen var det en 35 minuters lunchrast .
vi gick mest runt.. satt och pratade med några i klassen & skojade . De flesta
pluggade till Teknikprovet vi skulle ha efter rasten . Inte jag, jag tyckte ju jag kunde
det.. Och sen är det ju inte bra och plugga för mkt innan ett prov har jag kommit på..
då blir man (eller iaf jag) på något vis stressad ! så jag kände mig rätt lugn .
kanske lite för lugn eftersom jag inte ens gav mig på VG/MVG nivån ...
Men så är det ibland, jag klarade det teoretiska och svara på frågorna ..
men inte och sitta och bygga lego . Det går bara inte xD så vi får se om det
blir omprov :) hoppas det för nu vet jag iaf vad jag ska plugga på, jag har ju en
förmåga av och läsa för mkt på lite fel saker :D

Efter det badade vii, och jag ville verkligen bada . Jag tyckte det skulle bli
jätte roligt ! först räddade de som inte var med förra veckan dockan som
låg på botten.. som jag förra veckan dränkte xD men jag ville ju inte kolla
under vattnet eftersom jag hade mina linser i, för då var jag ju rädd för att
de skulle åka ut ! & då såg jag ju inte dockan och då skulle jag känna mig
fram men det tog för lång tid och så länge orkade jag inte hålla andan xD
så dockan och jag höll på och dö tillsammans där :D men sen tog jag ur
linserna och räddade honom/henne tillslut ! haha, det va lite roligt faktiskt!
Vi körde någon lek eller ett spel kanske jag ska säga . Där vi var uppdelade
på två lag, sedan kastade simtjejen ut en boll i mitten av bassängen och
så den som hann först till bollen fick kasta den till sina medspelare :)
det var som handboll typ, fast i vatten ! Det var riktigt roligt :P
Vi hade ju både Frida & Ickis i vårt lag (de simmar) så de andra laget
hade ju inte en chans :D förutom när simtjejen sa att "sista målet vinner"
vi ledde med typ 5-2 och sen blev det en liten miss så de gjorde sista målet...

Sen hade vi svenska! Då läste jag ur deckaren jag fick av Stina (: den är
bra, fast jag stör mig på att en av huvudpersonerna heter Adnan.. så
jag gör som Jonathan och låssas att han heter Adam istället :D
nu väntar jag bara på att den ska bli sådär spännande och bra som bara
Magnus Nordins böcker kan bli (Y)

På eftermiddagen åkte jag till Ram.. eftersom det var så underbart väder
så gick jag och Ickis ut en sväng! Till vanliga stället självklart :D
det var lika trevligt & mysigt som alltid, du äär bäst tjejen <33
På vägen gick vi (som vanligt) förbi vår husbåt som ligger och guppar
i sjön och väntar på att Jimmi & Lina ska komma hem så den kan bli
ompysslad, ommålad med mera :) det kommer bli underbart ! :D
Nu ska jag plugga lite engelska, religion & hemkunskap !
och sen ska Ickis ringa och säga hur det gick på hennes utvecklings-
samtal :P haha, tycker det ska bli roligt ! xD
Sen ska jag ringa mamma och fråga om hon har några planer inför
morgondagen eftersom vi är lediga . Hon brukar alltid komma på
någonting som vi gör tillsammans då :)

Kl 21.00 blir det Andra Avenyn :) snacka mys <3

VÅREN ÄR PÅVÄG ! HELT JÄVLA UNDERBART ÄR DET :D
älskaälskaälskaälskaälskaälskaälskaälskaälskaälska.. <33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0