21 maj - hemma .

Jag skulle kunna skriva "äntligen hemma" , men så känner jag inte. Så istället blir det bara "hemma."
Jag ska nog skriva kortfattat här , sen lite mer under. För er som är intresserade av min Berlinresa.
Den var UNDERBAR. Jag tror inte det var någon som ångrar att man sålt de där jävla kakburkarna,
det var utan tvekan värt det.


Jag och Stina på Olympiastadion. Som sagt, sjukt nice resa :)

Nu ska jag skriva lite mer om det då :
Vi var 55 elever och 5 lärare som i måndagsmorgon mellan klockan 05.15 & 05.45 steg på
bussen som skulle ta oss till det vi alla längtat efter. Nu menar jag självklart Berlin, Schnitzel
och fula tyskar. En grej bara som jag ska rätta till. Alla tyskar var faktiskt inte fula. Tro det
eller ej. Jag såg minst 10 snygga tyskar, och då var de riktigt snygga. Schnitzel blev det så-
klart med, men bara två gånger. På kvällarna satt vi uppdelade i olika rum och snackade sent
in på natten, helt underbart. Trevliga och roliga samtal om allt möjligt. Vi har haft något att
göra i stort sätt hela tiden. Det är ibland som det var lite "död tid" , tex medan vi stod och
väntade på något. Det är ganska självklart at det inträffar, eftersom vi var så många. Alla
var typ med alla, ingen gick själv någon gång. Det var en riktigt bra blandning på vårt gäng.
Första kvällen satt jag och grät av lycka för att vi äntligen var framme och för att jag var så
himla lycklig. Jag har njutit av varje sekund, exakt varje sekund.

Man har pratat med folk som man aldrig trodde att man skulle prata med. Sånt gillar jag
verkligen. Sen har man pratat mer med folk som man inte pratat med på ett tag, sånt gillar
jag ännu mera. Det var tråkigt att åka hem, samtidigt som jag saknade min familj & några
vänner här hemma. Fast, min högsta dröm just nu är att vi åker ner på måndag igen och
stannar till fredag. HELT UNDERBART. Egentligen är det obeskrivligt, så hur denna text har
blivit så lång förstår jag inte. Den här resan var utan tvekan glädjande, avkopplande och
givande. De som hoppade av resan begick ett stort misstag, jag tycker riktigt synd om dem.
Shoppat har jag gjort med, vad jag köpte får ni se imorgon. Nej, nu ska jag prata lite med
min sötnos, jag har saknat honom så mycket ♥ Vi hörs, puss.

Kommentarer
Postat av: Stina :D :D

Jag vill tillbaka, NU !!! :D

2010-05-22 @ 19:16:36
Postat av: Anonym

vem är du tsm med?;)

2010-05-22 @ 19:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0